چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سبزهای آلمان روز چهارشنبه امکان ائتلاف با محافظه‌کارهای صدراعظم آلمان را رد کردند که نشان می‌دهد محافظه کارها باید برای تشکیل دولت جدید، بر مذاکرات با سوسیال دموکرات‌های چپ میانه تمرکز کنند.

سبزهای آلمان به دولت ائتلافی مرکل نمی‌پیوندند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب سبزهای آلمان پس از یک گفت‌وگوی سیاسی شش ساعته اعلام کردند که اشتراکات زیادی با محافظه‌کاران آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در زمینه‌هایی از قبیل انرژی، اهداف آب و هوایی و مالیات‌بندی ندارند و مذاکرات بیشتر مثمرثمر نخواهد بود.

هرمان گروئه، شخص دوم حزب دموکرات‌های مسیحی مرکل در این خصوص عنوان کرد که پس از شکست در ائتلاف با سبزها به نمایندگان سوسیال دموکرات‌های چپ میانه نزدیک خواهند شد تا مذاکراتی را برنامه‌ریزی کنند.

آنگلا مرکل که موفق به کسب اکثریت آراء در انتخابات شده بود، برای تشکیل دولت، نیاز به ائتلاف با حزبی دیگر دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم آلمان می‌خواهند مرکل همانند دولتش در سال‌های 2005 تا 2009 بار دیگر "ائتلاف بزرگ" با سوسیال دموکرات‌ها را تشکیل دهد.

این در حالی است که پس از گفت‌وگوهای مفصل این دو حزب در روز دوشنبه، سوسیال دموکرات‌های چپ میانه اعلام کردند که تمایل به مذاکرات دوباره دارند اما ممکن است پاسخشان منفی باشد.

دورنمای ماه‌ها مذاکره برای تشکیل ائتلاف در آلمان، شرکای اروپایی را نگران کرده است که تصمیم‌گیری‌های مهم همچون مبارزه با بحران منطقه یورو، به تاخیر بیافتند.

بیشترین اختلاف نظر در مذاکرات حزب محافظه‌کار مرکل با سوسیال دموکرات‌ها، بر سر خواسته آنها برای کف 8.50 یورویی برای هر ساعت کار در آلمان بود.

 

کد خبر 235243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز